Jag svek mig själv

Min karaktär svek mig idag och jag åt. Det var meningen att jag skulle stå emot hungern, det var meningen att jag skulle följa min plan att bara äta en gång om dagen. Och det har gått bra i en vecka, tills idag. Jag svek mig själv, och åt två mackor. Och naturligtvis var jag tvungen att kräkas upp det igen, men det gick inte. Det kom nästan inte upp någonting. Så nu känner jag mig fet, ful och äcklig.

Inte gjorde det saken bättre att det är en sådan dag när jag inte lyckas ta mig utanför dörren. Jag satt, fullt påklädd och sminkad, och lyckades inte ta mig ur soffan för att promenera bort det hemska som jag hade stoppat i mig.

En riktig jävla skitdag. Ingenting har fungerat, jag har bara hängt framför TV:n och inte fått ett skit gjort. Och jag känner hur kilona bara hänger omkring mig i stora fettpåsar. Jag vet mycket väl om att det är mitt eget fel att jag ser ut såhär. Men min låga energinivå gör att jag inte ens orkar tänka klart.

/Charlyene - utan energi


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: chaos

Självförakt är fruktansvärt jobbigt att lida av! Jag vet inte hur man tar sig ur det, men jag önskar verkligen att jag visste!



Stor varm kram till dig, och många tankar.



PS. Håller en tumme för att din dag idag blir en bättre dag! DS.

2008-10-25 @ 08:24:14
URL: http://chaos-borderline.blogspot.com
Postat av: Charlyene

Till Chaos:



Jag undrar varför självföraktet är så nära förknippat med kroppen. Varför spelar utseendet så stor roll, egentligen? Är det pga den utseendefixerade värld vi lever i, eller är det ett sätt att försöka kontrollera kroppen när en inte kan kontrollera det inre?



Jag hoppas att din dag också blir bra, och jag tackar för de vänliga orden.



*stor kram tillbaka*

2008-10-25 @ 09:46:31
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Candy

Jag håller med Chaos om att självförakt suger. Till dig vill jag säga att jag tycker att det ändå var starkt att gå ut trots att du kände som du gjorde. Jag vet hur man kan fasa inför att visa sig utomhus för att man anser sig vara för fet/finnig/ful i håret/oproportionerlig. Det är tråkigt att det inte försvinner bara för att man gått ut, utan att självföraktet finns kvar. Men fortfarande tycker jag att det var starkt av dig, speciellt eftersom det inte bara var destruktiva anledningar som låg bakom. För mig kan det vara oerhört svårt att gå ut när jag mår på vissa sätt, men ironiskt nog kan det på något magiskt sätt vara betydligt uthärdligare att göra det en timme senare för att inhandla hetsätningsmaterial. Det känns inte behagligt att vara utomhus, men det känns värt det. Och det är så sjukt att man tänker så...



Hur som helst hoppas jag att du får lättare att acceptera dig själv snart... det måste kännas så hopplöst... för övrigt vill jag be om ursäkt ifall det finns konstiga meningar eller om jag stavat fel ibland i detta inlägg. Jag känner mig fortfarande väldigt borta efter gårdagen.

2008-10-25 @ 15:49:30
URL: http://istillbite.blogg.se/
Postat av: Candy

Syftade så klart på ditt förra inlägg där du hade liknande känslor/tankar om att gå ut, när jag skrev att jag tycker det var starkt av dig att gå ut trots att du kände som du gjorde.

2008-10-25 @ 15:55:22
URL: http://istillbite.blogg.se/
Postat av: chaos

Jag tycker det låter som en vettig tanke det där med att det är ett sätt att kontrollera kroppen, när man inte kan kontrollera det inre. Det ligger det nog mycket i. Sen bidrar säkert utseendefixeringen också, som ju tyvärr påverkar många, speciellt unga tjejer, på ett negativt sätt. Men jag kan ju säga det, att trots att jag är 43, så har jag inte helt kommit över det där med utseendet ännu, men man blir ändå LITE snällare mot sig själv med åren. Man vänjer sig kanske vid att man ser ut som man gör. ;)

2008-10-25 @ 18:00:05
URL: http://chaos-borderline.blogspot.com
Postat av: Charlyene

Till Candy:



Jag förstod vad du syftade på.



Men visst är det underligt, som du skriver, hur en fungerar? Att det är omöjligt att ta sig ut för en promenad, men att inhandla hetsätningsmaterial är värt det... *suck*



Men det är svårt att tvinga sig ut när en mår kasst. Det finns så mycket som känns obehagligt ute i världen... Det räcker med att sticka näsan utanför dörren så känner jag hur det tar emot.

2008-10-25 @ 19:29:15
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till chaos:



Jag hoppas att jag också blir snällare mot mig själv med åren. :-) Lite mer förlåtande, lite mer öppen. Det hade varit skönt.

2008-10-25 @ 19:30:13
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Alina

Nice blogg hördu! :)

2008-10-25 @ 19:32:44
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Alina:



Tack!

2008-10-26 @ 08:30:45
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0