Meningslösheten konsumerar mig

Det är kväll och tomheten är här. Den är en oinbjuden, ovälkommen gäst. Den tränger sig in i mitt inre och lägger sig tillrätta; så väl har den placerat sig att jag snart tror att den är det enda som existerar. Jag försöker stänga ute dess ekande ljud, men de är omöjliga att ignorera. Det spelar ingen roll hur hög musik jag spelar eller hur många filmer jag tittar på. Den finns där, närvarande som inget annat.

Det är nu som jag ifrågasätter om jag vill leva i nuet. För nuet är - ingenting. Det är tomhet - begärande, krävande, isande, ekande tomhet. Som konsumerar mig, sväljer mig hel. Det är så jag känner mig - uppäten av tomheten.

Jag har tagit mina nattmediciner och jag skulle säkert kunna sova. Det är det jag brukar göra när jag känner såhär. Men samtidigt vill jag inte sova. För sömnen är så meningslös. Allt är meningslöst. Varför sova, när det bara får tiden att gå så att det blir morgon igen? Och jag kan börja ännu en meningslös dag.

Allt som finns omkring mig ljuder åter i mig, men förminskat, för tomheten dämpar allt annat tills det nästan inte hörs. Det blir till viskningar, omöjliga att urskilja i de ekon som resonerar i mig. Och därför är även viskningarna meningslösa. Allt är meningslöst. Om allt som existerar är tomhet finns det ingenting att hålla kvar vid.

/Charlyene - ...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Candy

Mycket väl beskrivet om hur meningslösheten kan äta upp en vissa nätter... eller rättare sagt, alldeles för många nätter. Jag känner så väl igen det där med att ha tagit sina nattmediciner, men ändå inte vilja sova för att sömnen upplevs som meningslös eller kanske t.o.m. skrämmande.



Personligen har jag inte längre några mediciner efter min senaste överdos. Min pojkvän slängde varenda tablett. På samma gång jag upplever det som skrämmande och att det kanske är onödigt eftersom jag säkert skulle kunna skada mig eller försvinna bort på annat, är jag oerhört tacksam. Jag litar inte på mig själv när det gäller tabletter.



Skrev för övrigt min msn där... ifall du vill prata någon gång...

2008-10-25 @ 15:53:22
URL: http://istillbite.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Jag addade dig på msn.



Och jag tror det är bra att inte ha piller hemma om det är sådant som en känner att en inte kan lita på sig själv med. Visst, en kan skada sig med annat, men en tar ofta till det som en redan känner till. Så är det iaf för mig.

2008-10-25 @ 19:26:25
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0