Monday oh Monday

Jag har sovit 13 timmar. Vaknade nyss och jag är fortfarande trött. Alltid trött, aldrig utvilad, aldrig riktigt med.

Jag förstår inte hur jag skall ta mig igenom denna dag. Jag borde:
• städa,
• handla mat,
• gå en promenad,
• ringa F-kassan och frågan när i helvete mina pengar kommer.
Men jag gissar på att jag knappt kommer att orka klä på mig, möjligtvis orka mig ner till torget för köpa mjölk eftersom den är slut, och sedan köpa en jävla massa skit och hetsäta istället. Oh, what I wonderful life I live!

Det är måndag, jag hatar måndagar. Ingenting fungerar på måndagar. Helgens aktiviteter drog all energi ur mig. Intrycken blev för många, pressen att vara social för hög, och nu betalar jag för det i huvudvärk och depressivitet. Så denna måndag kanske är lite extra illa. Men måndagar är ändå början på veckan, börjar på något nytt, och jag hatar det, för det blir aldrig något nytt, det blir bara mer av samma jävla skit.

Nu dessutom ringer det på dörren, och jag tänker fanimej inte öppna, för jag har inte ens dragit på mig annat är morgonrocken. De jävlarna får vackert stå där. Komma hit och störa mig på detta vis, när jag inte ens har klarat av att göra kafffe än?

Ingenting blir någonsin bättre. Jag blir bara sämre. Jag vet inte vad jag ska göra.

/ Charlyene - still alive, I think

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Linlin

Någon kallade det för "social baksmälla", dvs när man umgåtts för mycket och allt kommer efteråt. Passande namn; åker själv på det.

2008-10-13 @ 13:18:53
URL: http://bokstavsbarnsomvuxen.blogspot.com
Postat av: Charlyene

Till Linlin:



Det låter ganska passande. Råkar ut för det ganska ofta, så jag skall nog anamma det uttrycket.

2008-10-13 @ 13:48:59
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: chaos

Social baksmälla var ett bra uttryck, det tar jag också till mig. För mycket intryck kan verkligen få en ur balans, särskilt om man inte är van att umgås med en massa människor.



Och så undrar jag, vad i h-e håller FK på med?! Har du fortfarande inte fått dina pengar?! Det är ju helt sjukt! Hur lång tid ska det behöva ta? Och vad har vi egentligen FK till, om dom ska hålla på så här?! Usch, vad arg jag blir!



Måndagar är inte så kul, det håller jag med dig om. Hoppas på att morgondagen ser lite ljusare ut!



Stor varm kram och många tankar går till dig!

2008-10-13 @ 15:19:44
URL: http://chaos-borderline.blogspot.com
Postat av: Charlyene

Till chaos:



F-kassan är en lång jävla historia. De behöver papper från 2001/2002, vilket de inte berättade för mig förrän för ett par veckor sedan (trots att jag har frågat tidigare om papper saknas), och så fick jag skicka in ett arbetsgivarintyg från jobbet jag hade innan jag började plugga. Men nu får jag inte rätt till den ersättning jag skall ha, för min fd arbetsgivare hade inte sparat uppgifter för mig från år 2001, bara 2002 (fråga mig inte varför)... Och idag fick jag ringa och fråga varför de inte har kommit några pengar, trots att ett beslut har tagits. Och då sade personen i andra änden av luren "oj" och "det skall jag påpeka för din handläggare"... Så kanske att det kommer pengar nästa vecka. Men jag vågar inte hoppas på något...

2008-10-13 @ 17:50:05
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Marielle

Hum läste ditt blogginlägg, har själv mina up & downs, så kan känna igen mig en del i din taskiga och jobbiga måndag, allt känns som det går emot en och man orkar ej ha med folk att göra...gäller bara att få av sig offerkoftan, försöka bryta mönstret och få in ett positivt tänkande, jag vet...jobbar på det! /Marielle

kolla även in denna sida.. www.marcusheden.eu

2008-10-15 @ 15:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0