Ledsen

Dr. Panic (som jag träffade förut idag) sade något om att mina tomhetskänslor beror på noradrenalinets svägningar. Whatever sade jag och undrade om det verkligen går att utsäga sådant från min korta beskrivning av tomhet/irritation/rastlöshet/självmordstankar...

Tänk vad lätt det hade varit om allt mitt mående kunde förklaras med lite svägningar i hjärnvätskor? Men jag tror inte det är så enkelt.

Men nu när jag sitter här, efter dagens utspel i världen (dvs mitt besök hos läkaren) så känner jag mig ledsen. Jag vet inte riktigt varför, kanske är det för att jag tittar på mitt sjukskrivningspapper och har svårt att förstå att det är jag.

"Ångest, nedstämdhet, meningslöshet. Pat. har svårt att klara av vardagen. Genomgående nedstämd och dyster. Fruktansvärda långdragna ångestattacker, vissa sömnsvårigheter. Initiativlöshet, trötthet. Svårigheter att komma igång. Självmordstankar som kommer och går. Arbetsförmågan är helt nedsatt med anledning av kvarstående ångest, depressionsbesvär, emotionell instabilitet."

Vissa saker stämmer inte, tex anser jag mig inte genomgående nedstämd. Det kommer och går, precis som allt annat. I studen kan det kännas för jävligt, men det finns också saker som glädjer mig. Men det andra stämmer. Och hur skulle de små orden på pappret kunna vara jag? Jag som lever, jag som andas, jag som existerar...

Det finns en sorg i mig över att jag lever. Men jag vet inte hur jag skall förklara den sorgen.

/Charlyene - oförstående inför mig själv

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Fjärilen

Precis exakt samma som jag känner idag. Och det är förbannat orättvist att två så fina människor som du och jag ska behöva känna så här..

2008-10-15 @ 23:19:59
URL: http://psykfallet.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Fjärilen:



Det ÄR förbannat orättvist. Och det är ÄNNU MER förbannat orättvist att vi inte för adekvat hjälp. Eller att vi bara får den hjälpen efter att ha behövt kämpa i många, många år... En behöver ju en psykolog för att bearbeta psykvårdens tragedi enbart!

2008-10-16 @ 10:25:27
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0