Kanske är jag mer nervös än jag tror?

Jag drömde inatt om det EEG som jag snart skall göra. Fast naturligtvis skedde det inte i drömmen så som det kommer att gå till senare. Istället kom jag dit, och insåg att jag hade glömt att ta min morgonmedicin. Och vågade inte säga det till någon, för då skulle de inte låta mig göra EEG:et.

Så de satte på mig en mössa med massa elektroder och berättade för mig att de skulle söva mig, och när jag undrade varför, så sade en sköterska: "För att vi måste skära i ditt huvud. Det visste du om, eller hur?". Jag säger att jag inte visste det, och hon skrattar åt mig, som om jag vore världens mest naiva människa.

Nästa scen i drömmen ligger jag på uppvaket, och är jätteledsen, fast jag vet inte varför. Och ingen verkar bry sig.

Troligtvis har jag blandat ihop mitt EEG med de berättelser jag har fått om hur det är att få ECT (elchockcbehandling mot depression), då en inte får varken röka, dricka eller äta innan, men måste ta sina mediciner. Då blir en ju faktiskt sövd, och det är många som är ledsna på uppvaket. Jag har blivit sövd en gång, och jag minns att jag grät massor när de väckte mig. Så det är tur att jag inte behöver bli sövd denna gång.

/Charlyene - i drömmarnas land

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0