Operation sömn

Jag vet vad jag sade: Inga fler mediciner till Charlyene, förutom Stesolid om det verkligen behövs. Men jag är så trött på att inte kunna somna! Jag vrider och vänder på dygnet, så att allt blir fel och snett. För att kunna vakna när alarmet ringer måste jag ha sovit minst 10 timmar, gärna 11 - sjukt, jag vet, men vad skall jag göra? Vaknar jag inte så vaknar jag inte. Så om jag somnar vid tre, vaknar jag vid 2 - och det blir bara sämre för varje dag som går.

Så igår tog jag mina Nozinan, svalde dem med Cola Zero och var i säng vid halv tio. Jag som trodde att de hade slutat funka. Men, men... Nu har jag ju inte tagit dem på ett tag, så kanske de kan fungera i ett par dagar nu - så att jag åtminstone får en dygnsrytm ett litet tag.

Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen: Sömnen och maten är de grundläggande behoven - om de inte fungerar finns det inte mycket annat i mitt liv som fungerar heller. Maten fungerar uppenbarligen inte för mig, men sömnen måste göra det. Annars blir jag snart knäpp.

Så... Operation sömn är igång. Jag vill: sova mindre, sova bättre, få lättare att somna samt sluta drömma om att jag tappar bort det halssmycke som jag alltid bär (det är i form av tredimensionell dödskalle, respresenterar för mig medvetande).

Hur skall detta gå till? Ingen aning. Men jag skall hitta ett sätt. Sömnen är viktigast av allt.

(Är det någon som har några tips, stora eller små, så snälla, snälla, snälla HJÄLP MIG!)

/Charlyene - hur skall jag kunna leva utan en fungerande sömn?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0