Kallar ni det här snö?!?

Göteborg är en stad känd för sitt väder. Staden har erhållit smeknamnet "Lilla London" inte bara pga atmosfären (pun intended), utan också pga regnet, rusket och blåsten. Så allt som inte är den formen av väder är ofta välkommet.

Igår föll den första snön över staden. Och jag är... besviken...
Det är ingen vit, fluffig matta som ligger över marken som ett täcke. Det är inte ens blöta och slask. Det är bara några få vita fläckar som knappt syns om en inte råkar trampa mitt på dem.



Lite utspritt på tak och gräs kan en skönja en viss vihet, men jag ville ha mer än såhär! Jag GILLAR snö, jag VILL HA den första snön. ORDENTLIGT! Inte denna patetiska motsvarighet.



Men jag är faktiskt inte bara bitter. För trots att jag inte fick min snö full on, så har jag åtminstone fått den underbara kylan i form av 2 grader minus, som på något sätt får världen att se lite ljusare ut. det är konstigt hur ljuset kan förändras när temperaturen faller, men när jag gick på balkongen för att röka såg jag detta vilande över staden:



Och jag kan inte låta bli att älska det.

/Charlyene - light addict (yes, pun intended)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Kid Insatiable

det har snöat i stockholm. ^^ kom hit!

2008-11-21 @ 23:05:03
URL: http://www.kidinsatiable.se
Postat av: Charlyene

Till Kid Insatiable:



Lockande, mycket lockande.

2008-11-22 @ 10:44:44
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0