Sikken besvikelse!

Igår var en dålig kväll. Alla kvällar som tillbringas utanför min egen lyas dörrar är dåliga kvällar. Nej, det var inte sant. Bra kvällar har man få ett av stadens fyra acceptabla caféer, utan alkohol men med kaffe och trevligt sällskap, i en ljudnivå där man kan prata.

Efter ångest, panik och kaos under dagen lyckades jag tillsist dra på mig kläder som jag kunde leva med att bära, och skuttade iväg mot uppmötningsplatsen. Väl där ringer Frugan och säger att hon kämpar mot sin eyeliner och sitt hår. Så jag skuttar vidare mot hennes place, ser på när hon vinner fighten mot håret samtidigt som det står 0-0 (dödläge) mot eyelinern.

Efter en del om och men, som bland annat innebar att jag åt en polkagris-käpp på det mest porriga sätt som världen har skådat, utan att ens försöka vara porrig, tog vi oss till ett hak. Ett sådant hak där alla kvinnor är 50+ och alkisar, och alla män är svultna efter bröst och rumpor. Det var nästan öde, Frugan och jag blev uppvaktade till tusen de två timmar som vi spenderade där (är allt bra? vill ni ha något mer? lite chips kanske? osv...). Sedan mötte vi upp snorfull Maria och drog in till stan.

Henriksberg är inte ett bra ställe att ha spelning på. Det är helt omöjligt att se något. Det struntade jag i. För efter att ha träffat Tildus och packade Louise drog jag hem. För Sham 69 sög så jävla stenhårt. De spelade som skolfröknar. Allting var så fint och tillrättalagt och planerat och uträknat. Så jag höll på att kräkas.

Väl hemma åt jag choklad och pannkakor. Det var jag väl värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0