Förakt för små, flygande djur

Det bor en fluga i mitt fönster. Alltså inte i själva fönsterglaset, utan fångad, fast, mellan de två fönsterrutorna som utgör mitt fönster. Antagligen har ett ägg lagts där och sedan kläckts, och nu är flugan fast. Dömd att leva hela sitt korta liv mellan två glasrutor, utan chans till flykt, för att sedan dö där.

Jag skulle säkert kunna släppa ut den, men jag väljer att inte göra så. Varför? Jag vet inte. Kanske är det för att flugan ger mig något att titta på när jag sitter här och skriver min underliga tenta... För jag finner att om jag stirrar på den när jag försöker komma på vad jag egentligen skall skriva, ja då tänker jag bättre.

Så jag behåller flugan instängd. Av egoism och förakt för små, flygande djur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0