Pick up a f***ing phone!

Min Fru har hamnat i bråk med en vän. En god vän. Exakt vad de bråkar om är det ingen som riktigt vet, men kontentan är att för tillfället har de slutat prata med varandra.

Det är sådant som händer. De kommer säkert att lösa det inom en snar framtid, även om det är jobbigt nu. Problemet är att de båda är bloggare. Och läser varandras bloggar. Och vet om att den andre läser den förstes blogg, och vice versa.

Det här tar återigen upp frågan om vem man skriver för. Min Fru och T (som "vännen" nu heter) kastar pikar åt varanda via bloggarna, men tar inte tag i det på allvar. Det är små stickord av typen "jag undrar hur hon har det" och "vad skulle hända om jag ringde henne".

Är det sådant man skall ägna en blogg åt? Inte för att jag vill vara moralkärring och sätta upp någonslags regler, men är det inte lite löjligt att använda ens blogg för att lägga ut trevare om att försöka lösa ett bråk? När dessutom den andre är envis nog att inte svara rakt ut, utan fortsätter på temat "underförstådda meningar och pikar".
            Gör de inte bara saken värre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0