Eld

När man sitter på min balkong och tittar ner mot hamnen ser man mest hus, träd och några gigantiska kranar. Men jag vet att bakom husen finns det raffinaderier. Och det är en bra sak att veta, faktiskt. Speciellt eftersom dessa raffinaderier har en slags skorsten som är så låg att den döjer sig bakom ett av husen, men ur den kommer det vid flertalet tillfällen eld och svart rök. Och sitter man på min balkong ser det ut som om huset brinner...

Inatt när jag inte kunde sova (innan drogdrömmarna tog överhanden) satt jag på balkongen och rökte. Det var ganska kallt, jag satt med filten om mig och vetevärmaren (min bästa vän) i knät, tittade på stjärnorna och elden som slog upp bakom huset. Och jag myste....

Klara vårnätter är underbara, speciellt när de kommer innan det egentligen har hunnit bli varmt ute.

Hur kommer det sig att jag gillar nätterna bättre än dagen? Om jag kunde skulle jag bli ett nattdjur... Som dessutom gick i ide på vintern. Tror att jag gillar snö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0