Plugg

Dagen (eller numera kvällen) har faktiskt blivit bättre. Kanske är det för att jag har insett att efter fredag har jag en hel vecka på mig att skriva om texterna så att de blir acceptabla. Eller så är det för att jag har äntligen läst en av de två böcker som utgör min kurslitteratur, och räknar kallt med att läsa den andra imorgon.

Jag avskyr att ligga efter med pluggandet. Det ger en sådan jävla stress. Men å andra sidan: Om jag lovar mig själv att inte komma efter alls i nästa kurs kommer det säkert att stressa mig också. Fan vad jag hatar att plugga ibland.

Kommentarer
Postat av: TheSeaman

Undrar just vad det är som får människor att skjuta allt på framtiden... Jag är duktig på det, jag med.

Boken hade uppenbarligen någonting. Kanske en kombination av en bra story och en relativt lättläst text. Lite övernaturligt, mycket charmigt och lite känslosamt. Jo, jag gillade den. En må-bra-bok. Funderar lika bra för ett barn som för mig som för en gamling. Tror jag...

2007-01-08 @ 20:55:23
URL: http://theseaman.blogg.se
Postat av: Klara

Känner igen det där med pluggandet... Skumt förresten att hitta in på någons blogg pga en diskussion om HÅR! Jaja. Nä, jag har inte sparat så länge. Eller snarare har jag väl sparat många gånger, men tröttnat halvvägs. Och ångrat mig. Och tröttnat. Och ångrat...

2007-01-08 @ 22:25:37
URL: http://tildaklara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0