Familj

Jag har nästan skrivit klart min tenta, spelat biljard med M och funderat över familjen. Min relation till min familj är ganska komplicerad (eller enkel om man vill se det så: Det är bara att lägga locket på). Frågan är hur mycket vikt man egentligen skall lägga vid termen "Familj".  Är det kanske så att man snarare skall se det som individer som man har något gemensamt med (ens uppväxt), istället för de tunga "föräldrar". Föräldrar innebär att de på någpt sätt har ansvar för mig och att jag skall ha en viss respekt för dem. Tar man bort det, vad finns då kvar?

Jag vet faktiskt inte riktigt. Jag bara vet att jag måste nog omförhandla min relation till min familj, börja se den i ett nytt ljus. Annars blir livet på tok för jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0