Onödiga föreläsningar

På institutionen där jag får finns det en affisch som skriker: "Kan du klara en kurs utan att ens öppna kursböckerna?" Det är en affisch för kåren, som uppmanar en inte till att skita i kurslitteraturen, utan höja standarden på kurserna.

Jag klarar inte ens kurs om jag inte öppnar kursböckerna. Dock klarar jag en kurs om jag skiter i alla föreläsningar och alla seminarier. Och jag funderar starkt på att skita allt. Om det inte vore för att det ser dåligt ut i mina kurskamraters ögon, så skulle jag faktiskt göra det.


Men nej. Jag känner ändå på något sätt att jag måste bry mig. Så idag skall jag knata till skolan och lyssna på en föreläsning om Anthony Giddens och förmodligen somna på kuppen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0