Om kön del IV

Okej. Tentan är färdigskriven och handlade denna gång om feminism. Jag jämförde marxistisk feminism med radikalfeminism, och som vanligt tröttnade jag. Jag avskyr detta att de flesta feministiska strömningar enbart ser till två kön! Vad händer med alla andra? Och dit kan jag nog inkludera mig själv... Är varken man eller kvinna enligt mig själv. Önskar att jag kunde titulera mig enbart människa, men det verkar vara en omöjlighet.

Jag är heller inte queer-teoretiker fullt ut, eftersom jag har svårt att acceptera vissa inslag in queer-teorin (tex att all sexualitet är "bra", även den som inkluderar att sätta på barn och katter).

Andra människor ser mig som kvinna, och jag kan tycka att det är okej ibland. Andra gånger inte. Ambivalensen är på topp! Jag har bara så svårt för att själv kategorisera människor på det viset. Jag tänker oftast enbart på det när jag får det slängt i ansiktet.

Så nu kommer några att undra om jag egentligen inte är en "sådan där" som borde byta kön. jag kan inte förneka att jag inte har funderat på det, men sanningen att säga: Nej. Jag skulle fortfarande "bli" något som jag inte är, eftersom jag inte känner mig som man.

So now you know...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0