AllaHjärtansDag

Hade faktiskt glömt bort att det är AllaHjärtansDag idag. Som de flesta andra högtider hatar jag även denna, tycker att den är kommersiell och tråkig. Har aldrig firat den, inte ens när jag har haft en "partner" som det så fint kallas i detta nysvenska land (och nej, det var inte en rasistisk kommentar, det är ett ord som jag använder för att beskriva den senmoderna, individualistiska kultur som har tagit ett jättesteg framåt under min livstid).

Stackars ungdomars förvirrade hjärnor som ger sig i kast med ett jippo som detta. Förstår de verkligen inte bättre?

Kan vi inte fira en AllaHjärnorsDag istället? Det skulle kanske (men bara kanske) till och med jag ställa upp på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0