Hösten är en plåga

Jag är tjejen som älskar mina Converse, som använder tygskor långt in på hösten och förfryser tårna. Jag äger ett par högklackade skor, använda utomhus en gång. På vintern, när snön ligger tjock (vilket typ aldrig händer i blöta Göteborg) använder jag ett par fodrade stövlar. Anledningen till min sko-iga ensidighet är att mina fötter inte lämpar sig för skor. Allting som är mer utstuderad än ett par Converse ger mig skavsår.

Så varje höst är det en plåga, inte bara att hitta ett par höst-skor bland det varierande men ständigt fula skomodet, utan också att sedan gå in dessa skor. Jag använder mängder med skavsårsplåster, går runt och funderar över blåsor och huruvida man skall sticka hål på dem eller ej, och plågas.

Och inte kan jag använda skorna jag köpte förra året, eftersom jag av någon anledning jag aldrig kommer att förstå, sliter ut skor på en säsong. Kanske är det för att när jag väl har gått in ett par så går jag in dem ständigt. Kanske beror det på att jag promenerar mycket mer om hösten och vintern än om våren och sommaren (vem älskar inte att gå i regn och halv storm?).

Varför skall fötter vara så jävla krångliga?

/Charlyene - önskar att skomakare inte vore så jävla dyra

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: bantarbritta

Känner igen problemet... fötter...

Nu finns det en liten överraskning till mina läsare på bloggen! :)

2008-09-20 @ 08:53:41
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0