Borderlinepoäng

Igår kände jag mig lite extra bordeline:ig.
Dagen började med att jag vägrade äta (självskadebeteende, 1 borderlinepoäng till mig)
pga jag kände mig tjock (dålig självuppfattning, 1 blp till mig).
Runt 12-tiden kom posten och med den ett arbetsgivarintyg jag behöver för att F-kassan skall sluta rövknulla mig, men arbetsgivarintyget var inte fullständigt, så jag fick en ångestattack (reagerade utifrån situationen, förstorade saker så att de kändes gigantiska och jobbiga, 2 blp till mig).
När ångestattacken var över skrapade jag upp mig från golvet, åkte in till stan och köpte ett frimärke så att jag kunde posta mitt jävla arbetsgivarintyg. Där stöter jag på Tildus som bjuder mig på fest, varvid jag åker och handlar mat eftersom jag måste äta innan jag skall partaja (återigen reagerar utifrån situationen, 1 blp till mig).
Hetsåt och kräktes (självskadebeteende gånger 2, alltså 2 blp till mig).
Satte mig vid datorn och försökte fylla min kroniska tomhetskänsla (1 blp till mig) med kunskap, och började ifrågasätta om min diagnos egentligen stämmer (svårt att få kontakt med det egna jaget, 1 blp till mig),
så jag satt och surfade runt bland sidor om andra personlighetsstörningar, vilket fick mig att få panik (liten sak blir stor sak, 1 blp till mig),
eftersom jag insåg att de flesta personlighetsstörningar passar in på mig i någon form (osäker på det inre jaget, 1 blp till mig).
Men jag spenderade tre timmar med att snoka runt på nätet (att helt gå upp i någon situation, 1 blp till mig),
för att sedan impulsivt överge allt av ingen speciell anledning alls (svårighet med impulskontroll, 1 blp till mig).
Och naturligtvis gick jag aldrig på festen, för jag hade just då hittat något roligare (gå upp en situation och glömma annat, 1 blp till mig).

Summa: 14 poäng

Charlyene - undrar hur många poäng hon får idag

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,



In case någon inte redan har fattat det, så är detta bara ett skämt för att visa hur trött jag är på min egen störning. Dock undrar jag om det ibland inte kan vara bra att göra sådana här saker, att skriva ner varje gång man beter sig utifrån sin störning. Då kanske man får en bättre insikt om hur mycket den egentligen påverkar en. Men å andra sidan, då måste man ju veta exakt vad störningen är... och det finns det nog ingen som gör.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag fick tolv poäng och redan uppe i tre...

2008-09-27 @ 12:36:49
URL: http://oxynormal.blogs.se
Postat av: Charlyene

Till oxynormal:



Spännande! Jag tror jag är uppe i fyra än så länge idag. :-)

2008-09-27 @ 13:26:43
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tappa räkningen när jag tyvärr gick till affären :)

2008-09-27 @ 21:00:25
URL: http://oxynormal.blogs.se
Postat av: Charlyene

Till onynormal:



Tyvärr är det så att affärer är ett jävla irritationsmoment och tar fram det värsta i mig. Så... Borderline+affär=inte bra.

2008-09-28 @ 09:49:55
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0