Ännu en dag hemma

Dagspermission nummer två. Ångesten slog till redan på bussen från sjukhuset, men jag har hållit den på avstånd genom att göra saker. Frugan och jag var på utställning på Sjöfartsmuséet; japanska tatueringar är intressanta grejjer. Sedan käkade vi, och åkte hem.

Nyligen hemkommen är det väl okej, även om jag sneglar på min pillersamling och funderar på överdosering. Men jag låter det stanna vid tankar, det får inte bli mer än så.

Imorgon skall jag utvärdera mina permissioner, och vad skall jag säga? Att jag inte kan varken stanna på sjukhuset eller åka hem. Att jag inte klarar av varken människor eller ensamhet. Ambivalens borde verkligen vara mitt mellannamn.

/Charlyene - med ångesten i magen och paniken i hjärtat

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: marie christine olsson

hej

vet hur du har det.

mvh mch

2008-09-25 @ 10:21:04
URL: http://www.metrobloggen.se/futura

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0