Förträngning

Jag var riktigt djupt nere igår och jag märkte det inte ens förrän det var dags att gå och lägga mig. Då sköljde det över mig: Ensamheten, Tomheten, Ångesten, Sorgen. Vågor av inre smärta. Jag försökte gråta men det gick inte, och som tur var kickade mina sömnpiller in relativt snart och jag somnade ifrån det värsta.

Jag ägnande gårdagen åt att förtränga. Jag borde ha sett varningstecknena när jag om morgonen hade tusen projekt i skallen, det brukar vara ett tecken på att något inte står rätt till. Det är säkert ett sätt för mig att fly - hundra idéer i skallen tar upp såpass mycket plats att jag inte kan tänka på hur jag mår. Men när energin är över kraschar jag ofrånkomligt. Likförbannat kan jag inte motstå projektens dragningskraft, de lirkar och lockar och tillslut sitter jag där och försöker göra tio saker samtidigt. Igår läste jag, stickade, skrubbade köksgolvet och onanerade minst sju gånger. Jag hade svårt att sitta still, så jag vandrade planlöst runt i lägenheten. Jag dagdrömde och snurrade bort mig i mina egna tankar.

Men när meningslösheten tog överhanden framåt kvällskvisten kastade jag stickningen i golvet, boken i väggen och stirrade bara rakt fram. För vad spelar det för roll om jag gör något, jag kommer ju inte att avsluta det ändå?

Ångest.
Ångest.
Ångest.

Vad spelar det för roll om jag har drömmar, om jag ändå själv alltid krossar dem?

/Charlyene - feeling a bit under the weather

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: chaos

Att avsluta något är ju inte direkt det vi borderlinare är bäst på, om man säger så...



Hoppas du har en bättre dag idag!



Kram!

2008-11-04 @ 10:05:25
URL: http://chaos-borderline.blogspot.com
Postat av: Charlyene

Till chaos:



Men varför är det så? Jag anser mig inte vara direkt en impulsiv människa, ändå blir det såhär...



Kram!

2008-11-04 @ 14:28:24
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: chaos

Ja du, det är ju en bra fråga. Jag kan ju inte svara för alla andra, men för mig är det i alla fall så att jag påbörjar projekt, som jag brinner för, men är rädd för att slutresultatet inte ska bli så bra som jag förväntat mig och därför avslutar jag aldrig. Knäppt, men så är det.



2008-11-04 @ 19:02:22
URL: http://chaos-borderline.blogspot.com
Postat av: Charlyene

Till chaos:



Så är det lite för mig också. Men ofta är det också att jag tröttnar, och vill göra något nytt. Som om jag inte har uthållighet nog att slutföra projekt, att koncentrationen sviker på något sätt.

2008-11-04 @ 22:36:44
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0