En liten motgång gör mig på bra humör

Ibland kan lite motgångar faktiskt vara positivt. Men bara om det är lite. Som att jag är aldrig så duktig städare som den första dagen jag har feber. Eller att en deadline ibland kan få mig att faktiskt slutföra saker. Ett skäl till mitt goda humör idag har varit, hur konstigt det än kan låta, att jag idag fick min första mens på säkert ett år.

Jag har p-stav, och slipper därför genomlida blödande varje månad. Men jag får lite småblödningar om jag går ner i vikt för snabbt (som nu: 4 kg på två veckor). Och denna lilla motgång (för jag gillar verkligen inte att ha mens) har fått mig på bra humör.

Märkligt, eller hur?

/Charlyene - still going strong

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0