Distraktion och koncentration

Jag dricker mitt kaffe och drömmer mig bort. Det är enklast så. Verkligheten är så overklig, jag kan lika gärna övergå till den värld där jag kan bestämma vad som skall ske.

Men det går faktiskt att göra flera saker samtidigt. På något sätt är det ibland enklare. Multi-tasking borde inte vara min grej, men ibland kan distraktionen vara nödvändig för att något skall bli gjort. Som att dricka kaffe, lyssna på Street Dogs, dagdrömma och städa samtidigt.

Det är ungefär som att dricka te, sticka och kolla på film samtidigt. Det fungerar så mycket bättre när jag kan distrahera mig så att jag koncentrerar mig.

Jag undrar varför det går så bra att göra vissa saker samtidigt, men inte andra. Är det flera saker som måste göras samtidigt - då blir det kaos. Men om de inte måste göras, utan bara görs - då går det ofta utmärkt. Min hjärna är så underlig ibland; jag förstår den verkligen inte.

Fungerar normala människor såhär, är det vanligt att distraktion ibland är nödvändig för koncentration och ibland är så totalt ångestskapande att självmord tycks vara en bra utväg? Eller är det bara mitt mupphuvud som ställer till det för mig?

/Charlyene - fundersam

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0