Inte så bra som jag trodde

Okej, jag kanske inte mår så bra som jag trodde för en och en halv timme sedan. Det var nog vara jag som lurade mig själv, eftersom jag för första gången på sju månader vaknade utan Rösten i mitt huvud. Den som låter som om den kommer från badrummet och med ekande basröst säger Du är en jävla fitta, du är en jävla fitta, du är en jävla fitta tills jag tror att jag hellre spräcker skallen än går ur sängen. Jag vet mycket väl om att det är min egen röst, jag har kollat badrummet hundra gånger och det finns inget som kan avge en röst därifrån, och eftersom ingen annan är i närhete... Logiken talar sitt tydliga språk.

Men det var trevligt att för en stund inbilla mig att jag mår okej. Att jag är okej. Det gick ganska bra tills jag mötte människor, och ganska bra efter det, fram tills jag försökte ta tag i det som är min största stressor: Min ekonomi.

Det är inte det att jag har kass ekonomi. Den har legat lite på is ett tag, men jag tyckte att den började komma igång igen nu. Förutom att jag inte förstår ett skit av Försäkringskassan och att jag håller på att bli galen. Och jag vågar inte ringa deras dumma, dumma kundservice för jag är rädd för att prata med människor i telefon. Så nu sitter jag här och lipar och försöker koncentera mig på att jag är hungrig för att slippa känna ångesten som ligger och leker kickboxning inuti mig.

/Charlyene - som anser att om inte myndigheter skriver sina regler på klarspråk snart förtjänar de pisk

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0