Frukost

Jag älskar att äta frukost på stan. Gärna något nyttigt, fullt av socker och fett. Något som man får betala överpris för. Men jag avskyr att gå upp tidigt!

Eller ja... Tidigt för att vara mig. Nu tickar klockan stadigt på mot halv åtta, och jag är trött som en bebis drunknande i chokladpudding. Alarmet har försökt att väcka mig i ca 25 minuter, men jag har vägrat. Trotsig som en tvååring har jag knappt öppnat ögonen, utan istället helt sonika snoozat och stängt av. Dygnsrytm är helt enkelt inte min grej.

Men nu är jag verkligen tvungen att gå upp, måste ju sätta på mig maskering och krigsmålning innan jag tar mig hemifrån för att möta E på Egg & Milk där jag med största sannorlikhet skall äta amerikanska pannkakor med chokladspån i. Och dricka en riktigt stor latte.

E mumlade också något igår om att det kanske vore bra om i avslutade frukosten med att ta oss till ett annat fik där man kan klämma ner en bit tårta/kaka/whatever-bara-det-är-onyttigt. Det är nog en helt okej början på denna dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0