Såsom i smått så i stort

Min psykiatriker påpekade för mig att såsom man beter sig i smått, så beter man sig ofta i stort. Och visst finns det typfall i min bakgrund, som säger ganska mycket om hur jag är som person. Manipulerande och osäker...

Som när jag var ca 7 år gammal och skulle börja med judo. Jag kände ingen som höll på med det. Och när jag kom dit kände jag mig jävligt dum. Korkad. Jag kände att jag inte passade in. Där fanns en massa kids i vita judo-kläder, som var mycket bättre än mig. Som var självsäkra. Så under uppvärmningen började jag gråta. Och kunde inte sluta.

Tillslut kom instruktören fram till mig, och frågade vad som var fel. Men jag kunde inte säga vad det var. Redan då kunde jag inte prata om känslor. Så det slutade med att jag och morsan åkte hem. Utan att säga ett ord om det som hade hänt. Och jag gick aldrig dit igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0