Inte bra idag heller

Jag vaknar halv nio med panik. Det finns inget annat att göra än att kliva upp och göra kaffe, och försöka att inte väcka Mannen. Aldrig att jag skulle visa mig själv sådan som jag är när paniken har växt sig så stark att jag känner mig nästan handlingsförlamad. Inte för att jag skäms, utan för att jag inte orkar med andra människor då. Orkar inte med någon som kramar mig och håller mig handen. Jag vill bara försvinna bort. Inte påminnas om verkligheten.

Ändå har jag sovit hyfsat bra. Lite mardrömmar och lite ångest när jag vaknade mitt i natten, men annars har det varit lugnt.

Det finns ingen reell anledning till varför ångest kom just då, imorse. Mitt liv är inte mer struligt än vanligt. Frugan sitter på psykakuten, jag måste fylla i papper till Försäkringskassan, vilket är skitjobbigt för jag förstår inte. Men annars... Allting flyter på.

Mannen har börjat gå på NA-möten igen, jag har ingen press på mig att prestera något alls.

Jag mår dåligt utan att veta varför. Och jag avskyr att inte veta.

/Charlyene - som alltid vill ha en anledning

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0