Ett moment

Jag har haft ett "moment". Ett sådant som kommer förbi såpass sällan att jag måste dela med mig, trots att det bara är en liten skitsak egentligen.

Ett "moment" kan inte översättas till svenska, för "att ha en stund" låter för banalt, ungefär som om man har lite tid över att bara leka med. Att ha ett "ögonblick" låter inte heller bra, för ett ögonblick är faktiskt lite för kort. Någon som har andra förslag på vad det skall heta?

De kommer ibland, dessa "moments". Stunder när världen omkring mig försvinner och jag blir lugn. Stunder när jag mår bra och glad över det lilla. Det är dessa små "moments" som jag lever för. De är min enda livslina. Och jag hade ett idag.

Dagen började som de flesta andra dagar, med att jag knappt kan stå för att jag är så trött, men jag ramlar ur sängen ändå för att göra kaffe och försöka ta tag i min dag. Jag raffsar ihop smutstvätten (som jag naturligtvis inte gjorde något åt igår), går ut och röker och funderar över vad denna dag skall innehålla. Jag drar iväg ett SMS till Mannen. Det lyder: "Får jag sova hos dig inatt?" och jag får tillbaka "Klart att du får och klart att du ska".

Hade det varit en helt vanlig dag hade jag blivit glad, men också nervös och stressad. Och känt mig velig, ungefär som om jag är kluven itu mellan att inte vilja och att vilja. Men idag... I det lilla "moment:et" är jag bara lugn, glad och känner mig älskad. Det varar inte längre. Men de få sekundrarna är underbara!

/Charlyene - som faktiskt stannade i nuet i säkert hela 4 sekunder idag

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Fjärilen

Jag önskar att du alltid skulle kunna få känna så. :)

2008-06-24 @ 12:01:00
URL: http://psykfallet.blogg.se/
Postat av: David

Svårt det där, ett "tillfälle" kanske?



och angående leva i nuet: håller fullständigt med dig

2008-06-24 @ 20:41:48
URL: http://underdark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0