Välkommen in i världen (snart)

Jag börjar nästan tro att det är dags för mina duvungar att kläckas snart, för duvmamman vakar omkring dem som en hök (no pun intended). Förut, när jag gick ut och rökte, flög hon hals över huvud iväg till någonstans långt borta så for jag öppnad balkongdörren. Nu hoppar hon lite förstrött omkring och det är inte förrän jag sätter mig i stolen som hon bestämmer sig för att slyga iväg till fönsterkarmen bredvid balkongen. Och där sitter hon och tittar på mig tills jag har rökt klart. Jag vet inte om det är bra eller dåligt tecken.

Jag har i vilket fall som helst bestämt mig för att i några veckor framåt röka i mitt datorrum. Ge duvan lite space och frid till att uppfostra sina små. Och att inte ha tomatplantor på balkongen nästa sommar. Den goda nyheten är dock att det har börjat att komma tomater...

/Charlyene - som undrar hur mycket duvungar skiter

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0