F-kassan är så himla informerande

Dansen med helvetets utsända (Försäkringskassan) fortsätter. Jag lyckades, trots min telefonskräck, att ringa deras Kundservice och fråga hur långt de har kommit i mitt ärende. Till svar fick jag att de håller på att utreda min SGI (sjukpenningsgrundande inkomst) vilket jag antar innebär att de iallfall har godkänt min sjukskrivning.

Så jag frågade hur lång tid det tar innan de tar ett beslut.
"Inte lång tid" fick jag som svar.
"Vad innebär det då", undrar jag?
"Det kan jag inte svara på, men inte lång tid". Jag började känna mig som om jag levde i F-kassans variant av Moment 22.
"En vecka, två veckor?" frågar jag?
"Kanske" får jag som svar.

Så om kanske två veckor kanske jag får ett beslut. Och sedan tar det säkert tid innan jag får några pengar. Under tiden kan jag ju roa mig att titta på den fodran som inkasso skickade angående min hyra. Det är så jävla roligt att leva.

/Charlyene - som börjar tro att hon kommer att bli bostadslös på kuppen

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0