Det gör ont

Pengastress och kärlekskaos. Nedbitna naglar och en sjukskrivning som varar till den 20:e augusti. Noll drömmar, noll framtidsplaner och en oförmåga att planera längre än till morgondagen. Så ser mitt liv ut just nu. Jag kan inte betala min hyra, jag kan inte sluta tänka på Mannen. Mina nagelband och fingertoppar blöder av mitt bitande, och 20:e augusti tycks alldeles för nära.

Ångest, ångest, ångest. ÅNGEST!

Helst av allt vill jag ta alla piller jag har och dö. Men mitt kontrollbehov gör att jag stoppar mig själv. Jag vill inte ändra självmordsplan från rakblad till piller. Jag vill inte... Fånigt, eller hur?

/Charlyene - som känner sig mer än en smula barnslig

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Vingklippt

Det är konstigt att det är de små sakerna som håller en kvar i livet. Jag tänker ofta på allt vi pratade om. Själv tror jag fortfarande att problemet med val av käder och liknande endast är en bortförklaring. Ett sätt att skjuta upp allt, ihopp om att det ska bli lite bättre.

Jag tycker synd om dej som plågas av den stressen. Pengar, sjukskrivningen, kärleken och den ovissa frammtiden kan minst sagt ta livet av en. Jag hoppas det löser sej.

2008-07-04 @ 22:14:40
URL: http://trasigt.blogg.se/
Postat av: Fjärilen

Tack för att du läser min blogg. Tack för att du lämnar uppmuntrande ord till mig. (Ja, jag finner dina kommentarer uppmuntrande.) Sitter just nu och läser om Göteborg på nätet och försöker bestämma mig för om jag ska finna modet att flytta eller inte..

2008-07-05 @ 11:43:24
URL: http://psykfallet.blogg.se/
Postat av: Fjärilen

Jag vet att jag bara får ur mig en massa dravel. Men jag önskar att du skulle kunna få må bra. Jag gör verkligen det.

2008-07-05 @ 11:45:49
URL: http://psykfallet.blogg.se/
Postat av: Fjärilen

Det är en tjej på 16 år som av ingen anledning blivit knivhuggen och dödad på öppen gata.



Det känns bara så meningslöst.

2008-07-06 @ 09:42:37
URL: http://psykfallet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0