Att döva ångest

Det finns många sätt att döva ångest på. Dock har jag inte hittat något sätt (som funkar) som inte är självdestruktivt. Promenader och bad är värdelösa sätt, träning bara förstärker min känsla av värdelöshet, meditation är meningslöst... Listan kan göras lång.

Så nu sitter jag här och önskar mest av allt att shoppa bort alla pengar jag har. Vilket inte är smart för en tjej som inte ens har betalat hyran och som inte vet när (eller ens om) Försäkringskassan godkänner min sjukskrivning. Så jag är duktig och låter bli, och iställer gör jag inget annat än att stirra in i väggen.

Men jag undrar det som så många andra före mig har frågat: Hur kan man ha garderober överfyllda med kläder, och ändå inte ha något att ta på sig?

/Charlyene - som önskar att hon vägde 15 kilo mindre och hade 150.000 kr mer

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Fjärilen

Jag fick sparken för att jag inte utstrålade tillräckligt med glädje. Det var i alla fall den motiveringen jag fick höra under samtalet med henne (Min chef altså)

2008-07-17 @ 10:21:59
URL: http://psykfallet.blogg.se/
Postat av: urban cat

Ha ha ha... Vi kan byta garderob, har samma problem nämligen, kanske kan nyhetens behag få oss att bli några kilo lättare!

2008-07-24 @ 22:42:13
Postat av: Charlyene

Till Urban cat



Det borde vi faktiskt göra. Du är välkommen att komma och rota runt bland de kläder jag äger. :-) På allvar...

2008-07-25 @ 11:54:35
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0