Stressa mer!

Linda Skugge uppmanar människor att skaffa barn. Inte för att hon nödvändigtvis uttrycker åsikter att banafödande främjar samhället, utan för att man blir lyckligare. Man har helt enkelt inte tid att tänka, oroa sig eller fundera. Och när man är sjuk (och har flera barn) då har man inte tid att ligga i sängen och tycka synd om sig själv. Istället är man aktiv...

Jag skulle inte gå så långt att jag uppmanar människor att skaffa barn. Överhuvudtaget tycker jag att barnafödande bör regleras. Men att stress gör en lyckligare kan jag definitivt hålla med om. Inte stress till den grad att man inte känner att man kan hantera det, men stress i ganska höga doser gör att man inte bara kan luta sig tillbaka och fundera över allt som är fel i ens liv. Och när man gör saker, då blir man lyckligare. Det är så himla mycket enklare att känna sig meningslös om man inte gör något om dagarna. Tro mig - jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0