På mycket bättre humör

Vissa personer kan muntra upp mig utan att ens försöka. Som min kära fru, som halv elva ringer mig i panik och inte ens säger hej, utan bara utbrister: "Jag vill ha en fungerande mus", och jag börjar hejdlöst skratta för jag är hög på feber.

Eller som den läkare som på aktutmottagningen frågar mig: "Vad är det för fel på dig då?", och när jag svarar "ont i halsen och feber", tittar mig i halsen i två sekunder och svarar: "Det kan jag väl tro på". Läkarbesöket tog 30 sekunder, jag fick antibiotika och läkaren var en av de trevligaste som jag någonsin har träffat. Underhållande effektivitet - det är vad jag vill ha av min läkare.

So... Jag är på bättre humör idag, jag ska snart försöka installera Office-paketet på min dator och sedan sätta mig och plugga. Och inte gå ut förrän maten eller ciggen tar slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0