Läslusta? Inte direkt

Jag tog idag en titt på GP:s uppradning av böcker som kommer att publiceras under de närmaste månaderna. Jag kan inte påstå att det finns en enda en av dem som gör mig sugen på att springa till bokhandeln och köpa dem när deras utgivnings-datum är inne.

Dessutom är artikel-formatet skamlös dåligt. Alfabetisk ordning, inte på författare eller ens boktitlar, utan ord som artikelförfattarens slumpmässigt har valt, lockar inte till något annat än plågsamma minnen av urusla dikter jag skrev i fjärde klass, där den första bokstaven i varje rad bildade ett ord. (Det finns säkert ett fint ord för vad den sortens dikter heter. Någon som vet?)

Jag tror att jag håller mig till min egen slum-shopping av böcker, som mer går ut på att gå in i en bokhandel och planlöst ströva runt tills jag hittar något intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0