En rätt bra dag

Jag sov halvbra inatt. Det var svårt att somna, och jag drömde underliga drömmar som jag nu inte minns ett skvatt (vad det nu än är) av. Men jag vaknade pigg och utvilad strax efter åtta. Och för att vara mig är det riiiiiktigt bra.

Dagen skall spenderas med den sedvanliga helgstädningen, drickandes kaffe som alltid blir för svagt eller för starkt, och jag har lovat mig själv att jag skall läsa igenom den uppsats som jag och Frida ska opponera på en första gång. Det blir nog bra...

Annars har jag tankar på att permanenta mitt hår. Vilket förmodligen är en mycket dum tanke eftersom jag hatar de lockar som jag redan har. Logiken är inte på min sida, helt enkelt.

Men jag mår ganska bra. Kanske är det för att jag pratade och redde ut vissa saker med Frugan igår. Kanske är det för att livet inte innehåller några större problem för mig just nu (förutom det sedvanliga strulet med studier och nivåer och Bologna-processen). Kanske är det bara en sådan dag. Och jag har ostbollar och cola zero. Vem kan må dåligt då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0