Vem är jag - enligt dig?

Jag önskar att jag visste hur andra ser mig. Som lat, som fet, som ful? Det beror säkert på vem man frågar. Frugan ser mig som snygg, smal och ganska rolig. Tildus ser mig som smart, tyst och lätt att umgås med.

Men mannen som satt och gned signa ben mot mitt på spårvagnen igår tills jag sade åt honom att sluta, hur ser han mig? Som en villig liten hora för att jag har blont hår och röda naglar?

Eller Tildus vän som jag träffade igår, som blev ganska full och skrattade hysteriskt åt mig. Jag vet inte vad han ansåg.

Jag vet inte heller varför det spelar roll. Varför jag bryr mig? Det är inte så att det egentligen spelar roll, jag är mest bara nyfiken. "Jag är inte som du tror att jag är, jag är som jag tror att du tror att jag är" som min filosofilärare brukade säga.

Kommentarer
Postat av: Vingklippt

Jag kan som bloggläsare berätta hur jag uppfattar dej. Först tänker jag att herre gud, hur orkar hon engagera sej i så mycket. Många åsikter. Mycket tyckande. Själv är jag motsatsen. Jag orkar inte ens engagera mej i min egen lilla värd. Jag tycker du verkar ha ett händelserikt liv. Många människor omkring dej. Du verkar säja vad du tycker och inte bry dej så mycket om vad andra, okända människor, tycker. Jag hoppas du tar det här positivt. Jag vet att du har många andra sidor. Men det är främst dessa som återspeglas i det du skriver.

2008-02-16 @ 17:23:02
URL: http://trasigt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0