Hur andra fungerar

Jag vet inte hur "vanliga" människor lever. Eller ens vad en "vanlig" människa är. Jag tror (fast mest kanske jag hoppas) att om man mår bra så funkar vardagliga saker utan att man behöver tänka på det. Mat, sömn... Ni vet, de grundläggande behoven. Visst, man kanske funderar över vad man skall äta eller om man ska börja äta nyttigare, men det är inte så att man måste hålla sig själv i schack varje dag, varje timme, varje minut...


Eller?

Just nu sitter jag och väntar på att jag ska få äta. Antibiotikan ska tas en timme innan mat, minst... Antidepp-pillren ska tas samman med mat. Sedan måste jag städa, så att jag kan plugga. Jag kan inte plugga om jag vet att något annat står och väntar på mig, typ disken. Eller den där kartongen med skräp som bara måste slängas just nu trots att den har stått på mitt golv i en vecka.

Jag tror att många har det så... Att det man måste göra blir jobbigt just för att man måste och att man då söker sig till andra saker som egentligen inte är roliga...


Eller?

Jag önskar att jag hade en sked som kunde gröpa ur människors medvetande och tankar ur dem, så att jag kan lägga dem på mitt skrivbord och undersöka dem! För jag önskar verkligen att jag visste hur andra människor fungerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0