Telefonsamtal

Idag ska min handläggare på F-kassan ringa. Så jag har lagt mobilen och hemtelefonen på laddning och väntar spänt. Stirrar på de små siffrorna på båda telefonerna som visar vad klockan är. Tiden går så långsamt. Smiter iväg en stund för att hälla upp yohurt i en skål. Kommer tillbaka och har ett missat samtal på mobilen. Ett som jag inte ens har hört. Lyssnar av telefonsvararen: Det är från PMH. De vill boka om tiden jag hade inplanerad imorgon. Något babbel om psykolog som skall vara med innan det tas upp i teamet.

Hur mycket kan ett liv strula?

Så jag återgår till att stirra på telefonerna.

/Charlyene - tvångstankar och tokångest

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0