Utan självdisciplin

Natten har (som vanligt) varit dålig. Jag förstår inte varför det skall vara så svårt att få vardagen att fungera: sömn, mat, städning.... Jag försöker, det fungerar ett tag, så faller det i bitar. Mest av allt känner jag mig lat. Lat och värdelös. Som inte kan ta tag i de minsta saker. Som tvätten. Eller disken. *suck*

Eller ta en promenad per dag. Jag borde göra det. Jag väger 8 kg mer nu än för lite mindre än ett år sedan. Jag är en fet blobb. Fet, äcklig, lat och värdelös. Och utan självdisciplin.

Jag börjar tröttna på mig själv. Kan jag inte få vara någon annan för ett tag? Se hur någon annan lever, andas, älskar och tar sig igenom livet. Men det går inte... Istället sitter jag här och väntar på något som jag inte vet vad det är. Att må bättre, kanske? 86 400 sekunder på ett dygn. Majoriteten av dem används för att vänta. Sekunder som aldrig kommer tillbaka. Sekunder som är meningslösa. Mitt liv är meningslöst. Jag är meningslös.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej. :) jag tror alla känner sig meningslösa nån gång i livet, vanligtvis många fler än 1 gång.. Det kommer säkert bli bättre snart :) ha det fint

2008-04-26 @ 09:27:06
URL: http://charlotte3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0