Mardröm och inte riktigt med

Efter gårdagens tre piller och två glas vin slocknade jag i min säng. Oh yes. Och sov timme, efter timme, efter timme utan uppvaknanden men med en mardröm som snurrade runt, runt, runt, om och om igen.

Början kunde vara lite olika, men rädslan steg alltid, för jag sprang runt och hittade inte det jag skulle ha: ett par nycklar som skulle ta mig ut ur mitt liv. Den slutade med att jag stod uppe på ett tak, högt över marken, men det var stängsel takkanten, så jag kunde inte hoppa. Och jag skrek till alla där nere: Snälla döda mig! Men när någon väl tog sig mod till att komma upp på taket och skjuta mig, föll jag bara ner i en ny början.


Idag är mitt huvud inte riktigt med, och min kropp är tung. Dessutom skall jag till sjukgymnasten och jag vill verkligen inte. Men som vanligt kommer plikttrogna Charly att gå dit. För det är så hen gör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0