Ilska är mitt självförstörande vapen

Propavan:et gör mig seg. Atarax:en gör mig seg. Men det är okej. För det är strålande sol ute, och nästan 14 grader i skuggan. Synd bara att en stor del av tiden skall tillbringas inomhus, då jag och tildus skall på babysim för första gången med hennes 2 månader gamla son.

Det känns faktiskt lite nervöst. Jag har ju, efter de senaste veckornas inre kaos, en hel del sår på kroppen (mest på armarna och benen), plus ett antal ärr som är ganska tydliga. Jag är inte rädd för människors blickar, jag är inte rädd för kommentarer insmugna bakom ryggen på mig. jag är rädd för att jag skall få ett blankt nej till att gå ner i bassängen, och inte kunna hantera det, utan bli röd i ansiktet och så förbannad att jag börjar gråta. Så är det. Tårar hos mig är sällan ett tecken på att jag är ledsen, utan snarare på att jag är arg.

Och jag HATAR det! Jag vill kunna vara kall och rationell och komma med världens bästa argument tillbaka. Och platta dem totalt. Men det kommer inte att ske. Jag kommer att gråta och stamma.

Eller så kanske inget händer alls. Vi får se. Nu skall jag dricka kaffe för att lugna mina nerver.

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, får du gärna vara med i min tävling här: http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!

Hoppas du får en fin dag!

2008-04-19 @ 11:49:48
URL: http://natalieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0