Hit riktar jag min ilska idag...

Död, våld och andras sorg kallas idag nyheter, och Englas begravning kommer att direktsändas av SVT. Jag vill uppmana till bojkott av programmet. Snälla, fall inte i fällan att vara den som fascineras över andras lidande.

::::----::::

Ulrica Schenström bryter tystnaden och pratar om sin fylla. Hon säger att hon har utsatts för ett mediedrev som har gjort henne mer eftertänksam... Då undrar jag nu varför han söker efter mer uppmärksamhet genom att "tala ut"?

::::----::::

En vårdare har åklagats för att ha tvångsrakat könet på en handikappad kvinna som han vårdade. Han påstår att detta skedde för att underlätta hygienen. Även om det sistnämnda skulle vara sant, undrar jag hur han kan tycka att det är okej att göra något som i bästa fall minimalt underlättar hans jobb och som möjligtvis kan orsaka ett trauma hos patienten?

Kommentarer
Postat av: maria

hade du en okej valborg? inte så att det är värsta högtiden men det kan ju ändå kännas jobbigt om man inte mår bra.
hoppas att du mår okej,
kram/Maria

2008-05-01 @ 01:07:33
URL: http://iknowiknowiknow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0