Gamla vanor dör inte

Jag försöker desperat vänja mig av vid Zolpidem-tabletterna. Men jag faller direkt tillbaka i gamla mönster.

Kan inte somna,
vrider och vänder på mig,
hör köksklockan ticka högt i mitt huvud även om jag stänger dörren.

Så tar jag en Atarax,
kan fortfarande inte sova,
tar mig ur sängen
(nu är vi inne på timme fyra av vakande),
äter,
kollar på dåliga serier på TV,
röker,
tar en Atarax till,
försöker läsa,
kastar boken i golvet,
skriver några rader,
sluter ögonen,
vrider och vänder på mig
(timme sex av vakande har inletts),
slumrar till,
vaknar i panik.


När klockan närmar sig sex brukar jag kunna sova, i ryckiga stötar, vaknandes med paniken i bröstet om och om igen. Men jag sovar iaf lite. Och så vaknar jag runt 12 och är helt slut och väck i huvudet.

Atarax är ett lustigt piller. Det hjälper nästan inget samma dag som jag tar det, men om jag sover emellan så är jag lugn i flera timmar dagen efter. Hur kan det vara så?

Kommentarer
Postat av: maria

svar på medicinfrågan; jag har missbrukat benzo länge fram till ett år när jag kom in på behandling. annars har jag ätit de flesta antidepressiva samt mkt neuroleptika och antihistaminer som theralen, atarax, lergigan osv. mkt mediciner med andra ord. idag äter jag "bara" sertralin, propavan och theralen.

2008-04-08 @ 19:34:59
URL: http://iknowiknowiknow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0