Dålig människa

Inatt drömde jag om fiskar. Det var ganska fint, faktiskt. Fiskar som hoppar i en damm och plaskar i ett vattenfall. det kändes skumt att drömma en dröm som var så lugn, för även de drömmar som inte är mardrömmar, är för mig så intensiva att jag ofta känner mig tömd efteråt.

idag är min första träff med sjukgymnasten på ca 2 veckor. Jag vill verkligen inte gå dit, men jag ska. Bara för att döva min ångest över att känna mig lat när jag avbokar. Men jag är så trött på sjukgymnastiken att det skapar avsky i min mage och i mitt bröst varje gång jag tänker på det. Inte för att sjukgymnasten är elak, utan för att gymnastiken gör vad den skall - rör upp mina känslor. Och jag orkar inte med känslor.

Känslor får mig att känna mig som en dålig människa. I mig bor ilska, skuld, skam och ångest. Men inget mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0