Bookmode

Ännu en dag utan en riktig början. De flyter alla in i varandra. Morgoncigg, frukost (havregrynsgröt med sojamjölk *mums*), kaffe and then off I go. Denna dag en snabb sväng in till stan för att gå till bibblan... Lämnade tillbaka Redemption Song och lånade två nya böcker: Den sociologiska visionen av C. Wright Mills och The idea of culture av Terry Eagleton.

Som vanligt på helgen är det städ- och pluggdag. I den ordningen. Pluggandet är en ganska tyst sysselsättning (förutom några utrop i stilen "men va fan!!!"), städning är det inte. Musik måste spelas på hög nivå och dammsugaren måste slängas runt lyan. Därför städar jag först, så att jag vet att jag hinner innan det blir kväll och tystnaden sänker sig över huset.

Inte för att jag tror att så många bryr sig egentligen, men lite hänsyn kan man faktiskt visa mot sina grannar. Trots att de inte visar alltför stor hänsyn till mig... :-)

Men jag ser fram emot kvällen när dagen är över, både städandet och pluggandet är klart, och jag kan ge mig ikast med mina nya böcker. I love it.

Att öppna en bok man inte har förut läst är som att öppna en present - man vet inte riktigt vad som döljer sig inom. Och en bra bok är som en kärleksaffär - det börjar spännande, sedan blir man lite smått uttråkad, sedan inser man att det finns värden som man inte har märkt förrän just då... Och så tar det slut. Är det bra lämnar det en känsla av saknad. Är det dåligt lämnar det ilska. Och är det riktigt bra - då kan man göra om det igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0