Psyktripp

Frugan har frivilligt lagt in sig på psyket. Jag beundrar henne! Det krävs mycket mod för att frivilligt stänga in sig på detta sätt, speciellt bland en massa andra personer med problematik av divese slag. Vad jag dock inte beundrar är hennes oförmåga att packa inför denna lilla "tripp"; hon lyckades glömma de två saker som jag anser vara nästan mest nödvändiga: trosor och nikotin. Vilket innebar att jag fick införskaffa detta till henne idag, och sedan ta mig ut till Östra sjukhusets psykiatriavdelning. För det första gick jag vilse minst tre gånger innan jag hittade rätt avdelning, för det andra fick jag vara med om när hon flyttades till en annan avdelning, vilket hon hade fått vänta på i ca ett dygn. Flytten i sig tog ca 5 minuter, men det tog 2,5 timmar innan hon fick sitt rum på den nya avdelningen - personalen var tvungen att byta lakan. Och jag fick vänta med henne. Vilket iofs var lite spännande... Det var längesedan jag var på psyket sist... Avskalat och minimalistiskt och med ett golv som med sina brandgula strimmor uppmuntrar till psykoser var det väl en inte helt trevlig upplevelse. Men det är ju alltid trevligt att se sin fru... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0