En moder, en dotter... och så jag

Jag spenderade kvällen igår med Tildus och Tildus mor. Det var spännande på så många plan. För det första var vi ute och åt på en lite finare restaurang - vilket jag inte har gjort på åratal. Jag åt sparris-risotto, drack vin, åt tiramusú och drack latte. Det var underbart gott.
För det andra var det spännande att se Tildus tillsammans med sin mor. Människor brukar helt enkelt bete sig lite annorlunda när deras föräldrar är närvarande - Tildus var dock på bra humör och ändrades endast genom att försöka låta bli att svära så mycket.
För det tredje har jag aldrig träffat Tildus mor förut. Tildus mor är präst i svenska kyrkan och väldigt inne på "intelligensen kommer från biologin" - något som jag märkte när jag nästan startade ett bråk med henne om just detta.

Men det var en trevlig kväll trots allt. Jag spenderade alltför mycket pengar, men det är sådant man får ta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0