Nazionaldagen?

Ibland kommer ens fördomar verkligen upp till ytan. Av någon anledning har jag fått för mig att om man läser sociologi är man vänsterpolitisk. Jag har fel.
       Häromdagen påpekade en tjej för mig att hon minsann inte tänkte plugga på nationaldagen, då den var viktig för henne. Det kan tolkas ur både ett höger- och vänsterperspektiv. Senare har jag dock fått veta att hon är moderat. Där fick jag för min (positiva) tro om sociologistuderande.

Fråga är vilka som egentligen firar nationaldagen. Nazister och annat högerpack, samt invandrade som vill ta del av den "svenska kulturen". Och så finns det en massa vänsterpack som inte firar dagen i strikt mening, utan snarare ironiserar över den och försöker motarbeta högerpacket. Oh joyful life!

Själv är jag mest trött efter att ha sovit 3,5 timmar inatt, suttit med opponeringen halva morgonen och försökt hjälpa Frida inför hennes omtenta i kvantitativ analys resten av dagen. Oh truly joyful life!

Dessutom skall jag idag åka till min gamla arbetsplats och träffa min stalker idag. Hur jag nu skall orka något överhuvudtaget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0