Hyllning till Katalonien

Det spöregnar och blåser. Jag borde plugga, men sitter med "Hyllning till Katalonien" istället. Mycket mer intressanta med krig, död, fascistas och anarkister. Fast boken i sig är sådär. Jag gillar inte reportage-böcker. Det känns som om det alltid finns med så jävla mycket tajfs då. Saker som inte hör till... Eller så är det för att jag inte gillar böcker som blir personliga på det sättet. Jag gillar personliga böcker, men då skall de handla om en person, ett mål, ett motto, vafan som helst. Bara inte: "jag såg", "jag kände", "jag sög av en 80-årig man i buskarna bakom stationen"... Eller vad det nu kan vara...

Men jag skall iaf läsa ut den är det tänkt. Ännu en bok på listan avprickad och klar att lägga till handlingarna (eller bokhyllan). Imorgon kommer åtta ny böcker som jag har beställt... *mums*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0