Varför måste alla vara så fulla jämt?

Jag vaknar med huvudvärk. Inte för att jag är bakfull, utan för att jag under natten har bitit ihop tänderna så hårt att det känns som om min käke måste bändas upp med stämjärn. Alternativt kofot.

Denna juldagsmorgon bjuder vädret på gråhet och regn, men det känns helt okej för min del. Jag hade inte tänkt att ta mig någonannanstans än till affären och handla. Varför skulle jag? Jag vet att det är lite av en tradition att gå ut på juldagen, men jag vet inte jag... Känns mest bara jobbigt och tråkigt. Fulla människor när man själv inte kan dricka (pga Sertralin) känns mest irriterande.

Dessutom ligger jag i mitten av en fejd, vars ena partner inte är medveten om fejden. Tildus har slutat prata med Frugan, vilket Frugan inte är medveten om. Och båda vill att jag skall följa med dem ut ikväll, på varsitt håll. Vilket kan bli mycket komplicerat. För vi lär stöta på varandra. Och det blir bara jobbigt. *suck*

Okej, jag vet vad jag håller på med. Jag isolerar mig och skapar massor med dumma ursäkter för att inte behöva träffa människor. Men det är bara att inse: Alkohol är inte min grej. (Benzo å andra sidan... Nej, skojar bara.) Vad hände med hederlig gammal fika? Varför måste alla vara så jävla fulla jämt?

Kommentarer
Postat av: Majsan

Du låter som mig, hihi. Känns skönt att höra att fler är som mig, gillar inte heller att det alltid ska drickas jämt, jag tål inte alkoholen så bra längre, utan är helt nöjd med kaffe, vilket andra inte alls fattar, utan tycker att jag är skittråkig.
Hoppas att din kväll blir bra i alla fall

2007-12-25 @ 10:06:29
URL: http://carinamajlov.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0